Chronische stress verminderen: DIY
Huidige status
Niet ingeschreven
Prijs
€ 199,-

 

 

Inleiding

Iedereen heeft weleens last van stress. Zeker in de drukke maatschappij waarin we tegenwoordig leven. Zo nu en dan een stressgevoel kan ook niet veel kwaad. Het kan helpen om scherp te blijven in situaties waarin dat nodig is. Maar het wordt wel gevaarlijk als het vaker voorkomt en het omslaat in chronische stress…

Stress is van oudsher een verdedigingsmechanisme van ons lichaam. Bij stress komen de hormonen adrenaline en cortisol vrij. Deze hormonen zorgen voor een versnelde doorbloeding (het hart gaat sneller pompen) en voor meer zuurstof in de hersenen. Als dit van korte duur is, kan het niet veel schade aanrichten. Maar het probleem is dat bij stress andere vitale lichamelijke processen op de achtergrond worden gezet. Denk bijvoorbeeld aan het immuunsysteem en de spijsvertering. Daarnaast wordt ook de productie van cholesterol opgevoerd, omdat het lichaam denkt meer brandstof nodig te hebben door de stresssituatie. Maar in de stresssituaties van nu hebben we doorgaans geen brandstof nodig, waardoor het cholesterolniveau in ons lichaam veel te hoog wordt. Dit vergroot het gevaar op hart- en vaatziektes en de kans op overgewicht. Als je aan chronische stress leidt, kun je je voorstellen dat dit zeer slecht voor je gezondheid is.

Deze training
Door middel van deze training leer je hoe je door middel van Heart Rate Variability je stress niveau kan beïnvloeden. De training bestaat uit 5 sessies. Elke week krijgt u een nieuwe sessie toegestuurd. Het werkt vaak het beste als u de inhoud van de sessie met iemand uit uw omgeving bespreekt. De opdrachten zijn een uitnodiging om aan de slag te gaan met observeren van uzelf en het uitproberen van een andere manier om met stress om te gaan.

Indien u vragen heeft over deze training dan kunt u terecht bij een van onze MindCoaches, info@mindking.nl.

Veel succes bij het aanleren van vaardigheden om uw stress systeem te beïnvloeden!

De MindCoaches van MindKing